Kende jij de term ‘immaterieel erfgoed al’? Nee? Dan ben jij niet alleen! Veel mensen hebben er nog nooit over gehoord. Daar wil immaterieelerfgoed.be verandering in brengen. Tot eind september zie je in Vlaanderen en Brussel in tal van stations, op sociale media en in het straatbeeld posters die immaterieel erfgoed in de kijker zetten.
Immaterieel erfgoed kan je horen, proeven, ruiken, voelen en zien. En dat merk je aan de boegbeelden van de campagne:

  • Bij klokkenluidster Veerle uit Roeselare, want zo goed klinkt immaterieel erfgoed!
  • Bij Friturist Luc, die je met een heerlijke tipzak friet verlekkert, want zo goed smaakt immaterieel erfgoed!
  • Bij strandbloemverkopers Anna en Moyi, want met een beetje verbeelding: zo goed ruikt immaterieel erfgoed!
  • Bij Tattoo-artiest Tanne, want zo goed oogt erfgoed!

Want, hoewel velen het evident vinden om zorg te dragen voor erfgoed, zoals monumenten of oude kunst, staan we niet altijd stil bij het erfgoed dat we zelf doen en dragen. Daar willen we met Kempens Karakter mee aan bij dragen door o.a. het komende jaar het immaterieel erfgoed uit onze regio in de kijker te zetten!