Infomoment: aanvraag Inventaris Vlaanderen

De minister van Cultuur ondertekende op 9 januari 2019 het nieuwe reglement voor de Inventaris Vlaanderen van het Immaterieel Cultureel Erfgoed. Het nieuwe reglement bepaalt de voorwaarden waaraan je moet voldoen om een gebruik op de inventaris te laten opnemen.

Wil je weten wat deze wijziging voor jou betekent? Of wil je een aanvraag tot opname indienen op 15 april of 15 oktober? In een infosessie kom je de belangrijkste wijzigingen van het reglement te weten. Je krijgt ook uitleg over alle stappen van de aanvraagprocedure.

Wat is de Inventaris van het Immaterieel Cultureel Erfgoed?

Deze inventaris geeft een overzicht van de tientallen gebruiken in Vlaanderen die ‘geborgen’ worden. De Inventaris geeft informatie over het immaterieel erfgoed, de erfgoedgemeenschap en het erfgoedzorgplan. Dat plan bevat maatregelen om met het erfgoed om te gaan en om het door te geven, het zogenaamde ‘borgen’.

Inschrijving

Inschrijven is verplicht en kan via deze pagina.

Voor wie? 
Erfgoedgemeenschappen die interesse hebben om een aanvraag voor de Inventaris in te dienen.
Ook professionele erfgoedorganisaties die meer willen weten over het vernieuwde reglement en de nieuwe procedure zijn welkom.

Waar en wanneer? 
Departement Cultuur, Jeugd en Media, Arenberggebouw, Arenbergstraat 9, 1000 Brussel
26 februari 2019 – 18.00 tot 20.00 uur

Programma
17.30 – 18.00 u.               Onthaal
18.00 – 19.00 u.               Toelichting bij het vernieuwde reglement
19.00 – 20.00 u.               Hoe dient u een aanvraag in?

2019-02-05T15:42:36+00:00